Misschien ben je net in het bedrijfsleven begonnen en je hebt gehoord van moderne netwerkgroepen en hoe belangrijk ze zullen zijn voor je nieuwe bedrijf. Misschien moet u uw bedrijf uitbreiden en naar nieuwe gebieden wagen en het gevoel hebben dat netwerkgroepen kunnen helpen. Dus waar is deze moderne netwerken alles over en hoe verschilt het van de ouderwetse netwerken waar je eenvoudig in gewone aanraking hebt gehouden met je vrienden, leeftijdsgenoten en zakelijke collega’s?
Hier is een goed nieuws. Er is geen fundamenteel verschil. Netwerken, in zowel het persoonlijke als het bedrijfsleven, zullen altijd gaan over het bouwen van solide, kwaliteitsrelaties op tijd.
Moderne zakelijke netwerkgroepen zijn in feite groepen of bedrijfsmensen die regelmatig ontmoeten voor netwerkdoeleinden en bedrijfsgroei.
Het slechte nieuws is dat een groot aantal moderne zakelijke netwerkgroepen eigenlijk profiteren van bedrijven op zich te genereren. Aanwezigheid van de verschillende groepen kan behoorlijk dossier zijn voor nieuwe of uitbreiding van bedrijven. Het recht van de fundamenten of netwerken krijgen, kan echter meer dan de uitgaven op het gebied van ondernemingen en winsten terugverdienen. Zoals met alle aspecten van het uitvoeren van een bedrijf, is de ONUS op u om dit rendement op investering (ROI) te meten en op de juiste manier te handelen om ervoor te zorgen dat u te allen tijde wilt zijn.
Omdat dit artikel is gericht op zakelijke netwerken, zal ik het hebben over het gebruik van de “Know, Like and Trust” -benadering en waarom het een uitstekende manier is om te gaan. Het is een bewezen en herhaalbaar proces dat u in goede staat zal staan. Zoals met zoveel in het leven, hoe meer tijd en moeite je in het proces inzet, hoe beter de resultaten die je krijgt.
Vergeet niet dat zakelijke netwerken nooit meer over verkopen – u moet zich bezighouden met kwaliteitsrelatie-gebouw. U kunt uiteraard vroeg verkopen als de omstandigheden ideaal zijn, maar dat is niet uw primaire doel. Opdriepe verkopers komen gemakkelijk naar het kennende podium, maar zelden anyfurder.